sad_pvnDMEs57q


درباره دمنوش گندواش یا چای آرتمیزینین و خواص آن


فروشگاه  فیچین فروشگاه فیچین /
23 آبان 1399

ماده فعال اصلی در گندواش آرتمیسینین (آرتیمزینین) که بیشتر خواص گندواش به آن برمیگردد. این ماده ضد ویروس، ضد قارچ، ضد سرطان، ضد مالاریا، ضد بیماریهای عفونی نظیر آنفولانزا است.

دمنوش گندواش یا چای آرتمیزینین پیشنهادی برای کمک به مقابله با کرونا.

گندواش، گندمینا، درمنه خزری یا همان خارگوش چینی (کینگو) گیاهی خودرو بومی چین که در مناطق شمالی ایران استانهای مازندران، گیلان و گلستان در حاشیه خیابان و زمینهای بایر در خاکهای سرشار از ازت بین ماههای خرداد تا شهریور به خوبی رشد میکند.

برای اینکه بدونید چطور از این گیاه استفاده کنید مقاله نحوه ی دم کردن چای آرتیمیزین را بخوانید.


دمنوش این گیاه به صورت محلی برای رفع نفخ به مادران و نوزادان داده میشد. یه کاربرد دیگه این گیاه با توجه به داشتن شاخه و برگ زیاد برای تهیه جارو برای تمییز کردن حیاط و خیابان بوده .



اما در طب سنتی چین از دمنوش این گیاه بعنوان تب بر فوری استفاده میشده و طی ۲۰ سال اخیر از آن به طور گسترده در تولید داروی ضد مالاریا استفاده میشه. 

ما در این فیچین این محصول را برای شما تهیه کردیم و میتوانید در هرجای ایران که هستید به راحتی ازلینک زیربصورت آنلاین سفارش دهید.

برای خرید آنلاین چای آرتیمیزین (50 گرم) کلیک کنید.

برای خرید آنلاین چای آرتیمیزین (100 گرم) کلیک کنید.


ماده فعال اصلی در گندواش آرتمیسینین (آرتیمزینین) که بیشتر خواص گندواش به آن برمیگردد. این ماده ضد ویروس، ضد قارچ، ضد سرطان، ضد مالاریا، ضد بیماریهای عفونی نظیر آنفولانزا است.

دمنوش تهیه شده از برگ خشک گندواش یا درمنه خزری (البته بگم خیلی تلخه حتما باید با چیزی شیرین بشه، دیگه اسمش روشه علف گند).

با توجه به اینکه کرونا یه بیماری ویروسی همراه با تب و در واقع جز خانواده آنفولانزا هاست و هم اینکه در علم پزشکی برای مهار کرونا از داروهای موثر روی مالاریا خیلی کمک گرفته شده. میتونیم استنباط کنیم چای آرتیمزینین یا همون دمنوش گندواش در کنترل و مهار علائم کرونا موثره.

خواص دمنوش گندواش

 

در مورد اینکه میزان حضور ماده موثر آرتمیسینین در نوع درمنه خزری چقد هست چندین تحقیق دانشگاهی در حد رساله دکتری روش انجام شده (خیلی قبلتر از بحث کرونا).

در آخر بگم این مطلب گرداوری اطلاعات بوده و به معنی توصیه استفاده از دمنوش این گیاه به منظور خواص ضد کرونا ندارد.


خاطر نشان میکنم که در مصرف گیاهان دارویی و نحوه مصرفشون حتما در نظر گرفتن تجویز پزشک برای تداخل و دوز مصرفی مهمه.

برای اطلاعات بیشتر مقاله خواص چای آرتمیزین یا دمنوش گندواش را مطالعه کنید.

برای ارسال نظر باید عضو شوید