sad_pvnDMEs57q


نوشیدن چند لیوان چای در روز بی ضرر است?


فروشگاه  فیچین فروشگاه فیچین /
24 دی 1399

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در دورهمی های خانوادگی یا دوستانه زمانیکه بخواهید یک لیوان چای بیشتر بنوشید، از سوی دیگران مورد اعتراض و ممانعت برای جلوگیری از مضرات احتمالی آن قرار گرفته باشید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در دورهمی های خانوادگی یا دوستانه زمانیکه بخواهید یک لیوان چای بیشتر بنوشید، از سوی دیگران مورد اعتراض و ممانعت برای جلوگیری از مضرات احتمالی آن قرار گرفته باشید.

مصرف زیاد چای

باید دانست مانند هر گیاه دیگری، چای نیز اگر به‌جا و درست استفاده نشود، می‌تواند موجب بروز عوارضی شود. همواره در چنین موقعیتهایی سخن ابوعلی سینا  را به یاد می آورم که می گوید: "هر چیزی کمش داروست، متوسطش غذا و زیادش سم" پس در خوردن هر چیزی تعادل را حفظ کنید. درست است افراط در هر چیزی ممکن است اثرات منفی به دنبال داشته باشد.

مانند اکثر ایرانی ها همیشه از نوشیدن یک لیوان چای لذت می برم. صبح ها مشتاق نوشیدن یک لیوان چای تازه دم درجه یک هستم و بعد از خستگی کار روزانه،  هیچ چیز به اندازه یک  لیوان چای  را کارساز نیست. اما واقعا نوشیدن چه مقدار چای روزانه مفید است؟

مصرف روزانه ی چای

 

از جنبه میزان فلوئور موجود:

احمدرضا درستی مطلق، متخصص تغذیه، درباره مضرات چای سیاه چنین می گوید: "از دید علمی چای چند مزیت دارد و یکی از مزیت‌های آن این است که یک لیوان چای، فلوئور مورد نیاز یک فرد را در طول روز تأمین می‌کند و مصرف ۳ لیوان چای در روز مانعی ندارد."

اگر بیش از ۵ لیوان چای سیاه در روز مصرف شود، به بدن ضرر می‌رساند و موجب افزایش فلوئور بدن و بروز فلوئوریست در بدن و بروز نقاط قهوه‌ای رنگ بر روی دندان می‌شود، دندان‌ها را از بین می‌برد و استخوان را نیز پوک می‌کند.

از جنبه کافئین موجود:

محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌گوید: "افراد روزانه به ‌هزار و ۵۰۰ میلی گرم کافئین نیاز دارند که این مقدار ضرری برای بدن ایجاد نمی‌کند" ولی متخصصان توصیه می‌کنند که افراد روزانه ‌هزار میلی گرم کافئین مصرف کنند؛ به طور معمول یک لیوان نوشابه کولا ۷۰ میلی گرم کافئین دارد و یک لیوان چای ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد که مصرف روزانه ۱۰ لیوان چای مشکلی ایجاد نمی‌کند.

شما میتونید به راحتی چای باکیفیت و اصل رو از فروشگاه آنلاین فیچین و از طریق لینک های زیر سفارش بدید و درب منزل تحویل بگیرید.

چای ممتاز بهاره

چای قلم درجه یک

برای ارسال نظر باید عضو شوید