sad_pvnDMEs57q


خواص فندق و فواید درمانی و دارویی آن برای بدن


فروشگاه  فیچین فروشگاه فیچین /
27 دی 1399

فندق سرشار از مواد مغذی و پروتئین است. چربی‌های مفید (غیر اشباع)، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز در این دانه به‌ وفور یافت می‌شوند.

فندق نوعی آجیل است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. حدود 75%از کل فندق تولیدی در دنیا در کشور ترکیه تولید می شود. به جز آن یونان، ایتالیا و انگلستان و ایالت متحده هم تولید کنندگان بزرگ فندق هستند. ایران هفتمین تولید کننده فندق جهان است. فندق سرشار از مواد مغذی و پروتئین است. چربی‌های مفید (غیر اشباع)، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز در این دانه به‌ وفور یافت می‌شوند.

به اختصار می توان گفت 28 گرم فندق یا 20 دانه ‌ی کامل آن شامل مواد زیر است:

  • کالری: 176 گرم
  • چربی کل: 17 گرم
  • پروتئین: 4.2 گرم
  • کربوهیدرات: 4.7 گرم
  • فیبر: 2.7 گرم
  • ویتامین ای : 21 درصد از نیاز روزانه
  • تیامین: 12 درصد از نیاز روزانه
  • منیزیم: 12 درصد از نیاز روزانه
  • مس: 24 درصد از نیاز روزانه
  • منگنز: 84 درصد از نیاز روزانه.

علاوه‌ براین‌ها فندق حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، فولات، فسفر، پتاسیم و زینک (روی) است. از سایر خواص فندق می‌توان به وجود چربی‌های تک اشباع ‌نشده و چربی‌های چندتایی غیراشباع، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 مانند اولئیک اسید اشاره کرد.

خواص فندق و خرید فندق

 

ما در فیچین فندق اصل اشکورات رو از باغداران زحمت کش این منطقه تهیه و بسته بندی کردیم تا بدون واسطه و با کیفیت عالی به دستتون برسونیم. در هرجای ایران هستید میتونید خیلی راحت  انواع فندق خام و برشته (با پوست و بدون پوست) رو با کلیک روی محصولات زیر آنلاین سفارش بدید و درب منزل تحویل بگیرید.

فندق اشکورات خام

فندق اشکورات برشته با پوست

فندق اشکورات برشته بدون پوست

فواید و خواص میوه فندق:

فندق و سلامت قلب و عروق:

فندق میوه ای با درصد بالای اسید های چرب اشباع نشده است، و این بدان معنی است که فندق چربی های مفید برای قلب را دارد. فندق حاوی اسیدهای الیئین است که نوعی از چربی های اشباع نشده هستند. اسید اولئیک می تواند به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد کمک کند، همچنین توانایی حفظ و حتی افزایش میزان کلسترول HDL یا کلسترول خوب در بدن را نیز دارد.

درواقع به‌نظر می‌رسد که وجود اسیدهای چرب، فیبر غذایی، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و منیزیم به تعادل فشار خون کمک زیادی می‌کند.

بنابراین، اگر شما در رژیم غذایی خود تقریبا 40 گرم فندق در روز مصرف کنید، می توانید به کاهش کلسترول بد و افزایش و حفظ کلسترول خوب کمک کنید.

فندق و سلامت قلب و عروق

فندق منبع غنی منیزیم:

منیزیم و تنظیم کلسیم بدن

تقریبا همه ما در مورد فواید بیشمار کلسیم برای سلامت بدن مخصوصا استحکام استخوانها شنیده ایم. در واقع کلسیم برای بدن ما بسیار لازم و ضروری است، اما آیا میدانستید مقدار بیش از حد آ ن در بدن، باعث ضربان نامنظم قلب خواهد شد و همچنین باعث انقباض عضلانی می شود.این امر نشان میدهد تنظیم مقدار کلسیم برای حفظ تعادل در بدن بسیار حائز اهمیت است. اما چگونه می توان مقدار کلسیم بدن را تنظیم کرد؟

منیزیم یکی از مواد معدنی است که برای تنظیم میزان کلسیم در بدن شما بسیار مفید بوده و در نتیجه، از داشتن کلسیم بیش از حد و مضرات آن برای بدن جلوگیری می کند. فندق حاوی مقدار بسیار زیادی از منیزیم است و از این لحاظ به تنظیم کلسیم بدن کمک میکند.

فندق منبع غنی منیزیم

 

فندق و تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه:

همانگونه که ذکر شد منیزیم نقش مهمی در حفظ سطح مناسب کلسیم در سلول های بدن دارد. بنابراین، این تاثیر باعث کاهش تنش عضلانی می شود و از خستگی عضلانی، اسپاسم، گرفتگی و درد جلوگیری می کند. دوز مناسب منیزیم می تواند به تقویت عضلات کمک کند و سلامت استخوان شما را بهبود بخشد.

فندق و تنظیم فعالیت عضله و ماهیچه

فندق و کمک به حفظ سلامت مفصل و استخوان:

فندق حاوی مقادیر زیادی از منگنز است، منگنز برای بهبود تراکم استخوان مفید است و همچنین با بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان مبارزه می کند.

فندق و حفظ سلامت دستگاه گوارش:

منگنز، ماده ای معدنی است که نقش کلیدی در سنتز کلسترول و اسیدهای چرب دارد.در واقع منگنز باعث افزایش سطح سوخت و ساز بدن می شود. این ماده ی معدنی یک ماده ی متابولیک کربوهیدرات و پروتئین ضروری است. هر چه سطح منگنز در سیستم بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات نیز بهتر است. این امر، به نوبه ی خود، سلامت دستگاه گوارش را بهبود می دهد.فیبر موجود در فندق، جذب مواد مغذی را افزایش میدهد، و در عین حال کمک می کند تا مواد زائد و سمی از طریق مدفوع از بدن خارج شوند.

فندق و حفظ سلامت دستگاه گوارش

 

فندق و بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن:

فندق بدلیل دارا بودن ویتامینهایی مانند E,B6 و مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، پتاسیم ،کلسیم  و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک قابل توجهی میکند.

ویتامین B6 یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسیدهای آمینه در بدن است. این اسیدها نقش یک تنظیم کننده در حفظ سلامت سیستم عصبی را دارند. کمبود ویتامین B6 نیز مانع از سنتز غلاف میلین می شود و برای عملکرد درست سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B6 همچنین برای تولید مناسب انتقال دهنده های عصبی از جمله اپی نفرین، ملاتونین و سروتونین ضروری است.

خوردن فندق بصورت روزانه باعث می شود که مطمئن شوید، هر قسمت از بدن شما به درستی کار خود را انجام می دهد.این عمدتا به دلیل ترکیب مس و منگنز موجود در فندق است. مس نقش مهمی را برای تضمین عملکرد مناسب بدن ایفا می کند، زیرا آن بخشی از اکثر آنزیم بدن است، در حالی که منگنز برای متابولیسم کربوهیدرات مهم است.

همانطور که قبلا ذکر شد، فندق حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند منگنز، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که بدون شک جریان خون شما را در بدن حفظ می کند. دلیل مشترک این که چرا سیستم ایمنی بدن شما افزایش می یابد، این است که جریان گردش خون در بدن شما کامل است. جدا از این، فندق چربی اشباع زیادی را به شما نمی دهد که مانع از جریان خون در اثر انباشته شدن شود.

فندق و جلوگیری از سرطان:

فندق مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان بدن را از استرس اکسیداتیو دور نگه می‌دارد. استرس اکسیداتیو می‌تواند موجب تخریب ساختار سلول، تسریع پیری، سرطان و بیماری های قلبی شود. فراوان‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در فندق به‌عنوان ترکیبات فنولیک شناخته می‌شوند. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که این ترکیبات مانع از التهاب و باعث کاهش کلسترول در بدن می‌شوند. ضمن اینکه برای سلامت قلب مفید هستند و در برابر سرطان‌ها از بدن محافظت می‌کنند.

در میان سایر آجیل‌ها مانند پسته و گردو و…، فندق بیشترین میزان از آنتی‌اکسیدان‌های موسوم به پروآنتوسیانیدین‌ها را داراست. آزمایش‌های کِشت و انجام آزمایش روی برخی از حیوانات نشان داده است، پروآنتوسیانیدین‌ها می‌توانند به جلوگیری و درمان برخی از انواع سرطان کمک کنند. به‌نظر می‌رسد که آنها می‌توانند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا فندق مقادیر زیادی منگنز  دارد، که برای تحریک تولید آنزیم آنتی اکسیدانی در میتوکندری بسیار ضروری است و باعث جلوگیری از سرطان می شود. فندق دارای اثر ضد انعقادی است، به این معنی است که می تواند سلول های سرطانی را مهار کند.

 

فندق و جلوگیری از سرطان

برای ارسال نظر باید عضو شوید