sad_pvnDMEs57q


خواص رب انار و مضرات آن را بهتر بشناسید


فروشگاه  فیچین فروشگاه فیچین /
26 بهمن 1399

رب انار اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد ، خواص فراوانی برای بدن دارد.

رب در واقع افشره تغلیظ شده میوه هاست. کاربرد رب برای طعم دار کردن غذا بین ایرانیان محبوبیت بالایی دارد. در سبد غذایی ما استفاده از انواع رب ها از گوجه فرنگی تا رب آلوچه و رب انار چاشنی کدبانوهای آشپزخانه برای خوشمزه کردن انواع غذاها هست.

در بسیاری از شهرهای ایران انار مرغوب پرورش داده می شود و هرساله در فصل انار ، با جوشاندن و غلیظ کردن آب انار ، رب انار تهیه می کنیم. رب انار اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد ، خواص فراوانی برای بدن دارد. از نظر طب سنتی انار میوه‌ای سرد و قابض است.

رب انار

در انتخاب رب انار از جنبه طعم همواره سه انتخاب داریم:

  • رب انار ترش
  • رب انار ملس
  • رب انار شیرین

به  جز اختلاف در طعم اختلاف دیگری نیز بین این 3 نوع رب انار وجود دارد؟ یک سوال است که امروز در مقاله حاضر به آن میپردازیم.

طبع رب انار

طبع رب انار شیرین:

انار شیرین تقریبا طبع رو به معتدلی دارد. سیرکننده، مقوی، ملین، چاق‌کننده و شادی‌آور بوده و برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید و برای سالمندان بهترین داروی تقویت کلیه است و زخم گلو، درد سینه و سرفه را تسکین داده و صدا را صاف می‌کند.
همانگونه که اشاره شد، انار شیرین" از نظر حرارت معتدل است و کمی رطوبت دارد، مصرف آن بر روی غذا موجب هضم آن می‌شود. خواص درمانی کمتری نسبت به انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای تصفیه خون مفید می باشد. "

رب انار شیرین

 

طبع رب انار ملس:

رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. خواص درمانی انار ملس (ترش و شیرین) بیشتراز انار شیرین است و این رب انار برای کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون پر فایده می باشد.

رب انار ملس

طبع رب انار ترش:

انار ترش" به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است (بر عکس انار شیرین) , زیاده‌روی در مصرف "انار ترش" برای دستگاه گوارش مضر است و حتی می‌تواند زخم ایجاد کند, "انار ترش" برای افراد گرم مزاج مفید است، افراد بلغمی و سوداوی سعی کنند زیاد "انار ترش" مصرف نکنند.از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

خواص رب انار:

بطور کلی رب کلیه خواص میوه سازنده خود را دارد. هر چند بخشی از مواد مغذی مانند مقداری از ویتامینهای حساس به حرارت  مثل ویتامین C ، ممکن است کاسته شود. انار دارای فیبر، پتاسیم، ویتامین C ، مقداری آهن ، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک ، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، E است.

رب انار یک محصول عالی از انار است. بنابراین، می توانید همان مزایای سلامتی انار را از  رب انار دریافت کنید. آب انار حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B است که فواید مختلف سلامتی را به همراه دارد.

خرید رب انار

شما میتوانید رب انار ترش درجه یک با کیفیت عالی را به راحتی از لینک زیر آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید آنلاین رب انار ترش

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید